Patříte mezi E-fluentials?

V polovině září budou připraveny k odeslání výsledkové studie 5. kola průzkumu uživatelů Internetu. Právě při jejich přípravě mne zaujal jeden z příspěvků v mezinárodní E-konferenci nowEurope, který informoval o průzkumu trochu jiném. Společnost Burson-Marsteller se pokusila identifikovat skupiny (výsledková studie v PDF zde), které svými názory a postoji výrazně ovlivňují internetovou komunitu. Tito “online ovlivnitelé” (e-fluentials) tvoří podle výsledků průzkumu asi 8% (tj. 9 milionů) současné internetové populace. Ani tady nejde tolik o přesnost samotných čísel, ale spíše o to, co dohromady vypovídají a jak jsou e-fluentials klasifikováni. Pojďme se podívat na jednotlivé kategorie.

Information Sponges (informační houby) – absorbují mnohem více informací než průměrní internetoví uživatelé a sbírají je z více zdrojů. 72% z nich navštěvuje firemní WWW servery v porovnání s 41% u průměrné online populace.

New Product Innovators (inovátoři nových produktů) – inklinují k novým výrobkům a technologiím a to platí i pro jejich nákupní zvyklosti. 68% z nich někdy ovlivnilo výběr toho, co si kupují jejich přátelé a známí. 61% si často zkouší nové produkty dříve než ostatní.

Avid Communicators (dychtiví komunikátoři) – komunikují online s mnohem větším počtem lidí, v porovnání s průměrnou online populací používají E-mail dvakrát více.

Marketing Multipliers (marketingoví multiplikátoři) – vliv jejich názorů sahá daleko. Jsou dotazováni mnohem častěji a mnohem více lidmi než průměrná online populace. Čtyřikrát více se radí o firmách, podnikání a nových technologiích.

Technology Savvy (technologičtí koumesové) jsou internetoví odborníci. 74% z nich se připojuje více než jednou denně v porovnání se 45% u průměrných uživatelů, 53% tráví více než 2 hod denně online v porovnání s 22% u průměrných uživatelů.

Influentials (vlivné osobnosti, veličiny) – rozšiřují svůj vliv i mimo online svět. 42% z nich odpovídá tradiční definici vlivných Američanů (to o sobě může říci pouze 10% celé americké populace).

Hodí se některá kategorie na vás? Pak jste ti praví pro VIP Forum. Během září otevíráme naši E-konferenci dalším pozvaným (v rámci přidruženého partnerství CEO to budou především účastníci akcí First Tuesday). Rádi v ní dáme prostor dalším, kteří hýbou českým Internetem a novou ekonomikou a chtějí je aktivně ovlivňovat.

Napsat komentář