Prognózy Deloitte pro technologie, telekomunikace a média

Společnost Deloitte Touche Tohmatsu publikovala v březnu následující prognózu trendů pro technologie, média a telekomunikace v roce 2007:

Technologie

  • Dopad technologie na životní prostředí může být v dobrém i ve zlém jedním z nejzávažnějších faktorů
  • Jednoduchost uživatelského rozhraní může dramaticky ovlivnit úspěch prodávané technologie nebo služby
  • Individuální zákazníci i podniková sféra si bude stále více všímat nepřímých nákladů na ukládání dat – od virů až po změny v legislativě
  • Rostoucí objem digitálních dat bude dále posilovat argumenty pro autentizaci na základě biometrických údajů
  • Veřejnost bude ostražitější vůči nabídkám technologií a služeb zdarma, protože již je obeznámena s jejich vedlejšími negativními efekty (např. spam)
  • Technologie ve formě protetických údů, umělých krevních buněk apod. mohou nastolit nová etická, náboženská a zdravotní dilemata

Telekomunikace

  • Růst objemu datových přenosů (např. v případě videa) znamená, že přenosová kapacita Internetu nemusí brzy stačit
  • Do popředí se dostane nové dilema Internetu – má být základní svobodou pro všechny nebo má být jeho diferenciované využití zpoplatněno?
  • Růst penetrace Internetu potáhnou především malá koncová zařízení typu PDA a mobilních telefonů než osobní počítače
  • Internetová televize potřebuje k úspěchu originální koncept, nikoli jen imitaci toho, co lidé znají ze současné televize

Média

  • Digitální obsah vytvářený uživateli bude spíše příležitostí než hrozbou pro tradiční média
  • Ziskovost bude záležet na dosažení správného poměru mezi vydáváním obsahu v papírové a digitální podobě
  • Obchodní příležitost sociálních sítí bude spočívat spíše v nabídce placené ochrany soukromí než slávy zdarma
  • Video na vyžádání má ještě dalekou cestu na masový trh, protože kvůli obvyklým rychlostem připojení je cesta do videopůjčovny pro DVD stále ještě efektivnější způsob, jak se dostat ke kýženému filmu

Napsat komentář