Jak se bránit vylučovací kultuře

Mám tu mezi čtenáři i manažery z mezinárodních korporací a jejich HR oddělení. Toto je určené speciálně pro ně – pokud tedy nechtějí, aby jim v pracovních týmech bujela šikana kvůli jiným občanským názorům a z firmy se stala oběť aktivistů ve stylu „virtue signalling“.

Politický islám – poučíme se od Francouzů a Rakušanů?

30členná komise Senátu zpovídala vědce, novináře, profesory univerzit, politiky. 67 dotazovaných upozorňuje, že část populace se radikalizuje ve jménu islámu a tento jev dále narůstá. Komise navrhuje 44 kroků v boji s islamismem. Požadují větší finanční transparentnost islámských organizací, zákaz pouličního kázání či posílení činnosti zpravodajských agentur.

Ray Bradbury po sto letech aneb zase pálíme knihy

Vzdorovat ohnivým hranicím s knihami budou právě intelektuálové, kteří mezi knihami vyrůstají a milují je. Děsivá okolnost naší doby je, že lidí ochotných zakazovat, vyřazovat, za škodlivé nebo urážlivé označovat knihy jsou plné univerzity. A mají se za intelektuální avantgardu, která mluví skoro podobně jako velitel paličů: „Nemůžeme si dovolit, aby menšiny byly nespokojené a neklidné.“

Změna imigrační politiky v EU je nutností

Do evropských zemí se dostávají také lidé s kriminálním pozadím, kteří představují bezpečnostní hrozbu pro všechny státy EU… Máme štěstí v tom, že v našich imigračních proudech se zatím žádné konflikty nezkřížily ani mezi sebou, ani s původním obyvatelstvem. Ale žádná samozřejmost to není a je s podivem, jak málo se k tomu politici vyjadřují. Jako by to jako samozřejmost brali.

Porušuje Fond rozvoje EU Lisabonskou smlouvu?

EU není oprávněna vybírat daně. Nesmí. Čl. 114, odst. II Lisabonské smlouvy. Bude fond Evropské investiční banky financován přes kapitálový trh nebo bude moci evropský stabilizační mechanismus rozdávat půjčky bez jakýchkoli podmínek? To vše je ilegální, odporuje to čl. 136 odst. III Lisabonské smlouvy. EU nemá žádnou pravomoc si půjčovat…

Není třeba žádný důkaz o nenávisti?

Neříkáme, že nemůžete tweetovat. Jenom říkáme, že bychom byli radši, kdybyste to nedělal. … Nenávistný incident je jakýkoliv incident, který policista nebo jiná osoba vnímá jako motivovaný nenávistí. … Není potřeba žádný důkaz o nenávisti.

Když se kácely sochy

Tou druhou byla reakce jedné Američanky na to, když jsem se pod Kunderovým citátem ptal, jak bychom my ze střední Evropy mohli Západu pomoci, že bychom tím splatili dluh za podporu našim disidentům v době komunistické cenzury.

Na obranu Hany Lipovské

Hanu Lipovskou dobře znám z jejích knih, přednášek i osobních setkání. Takových talentů máme poskrovnu. Nenapadá mě mnoho lidí, kteří mají tak široký rozhled a dar komunikace, jsou tak pracovití a poctiví v argumentaci, přitom z nich cítíte skromnost a laskavost.

Falešní ověřovači pravdy

Podle politických názorů svých zaměstnanců nepohodlné příspěvky rovnou mažou nebo diskriminují pod záminkou, že jsou nepravdivé nebo zavádějící. A na tuto falešnou hru s pravdou si místo soudů najímají mediální agentury a neziskovky, které vypadají nezávisle, dokud se jim nepodíváte podrobněji na zoubek.

Za ústavní právo platit hotovostí

Právo platit hotovostí bychom rozhodně měli mít zaručené. Je to docela důležitá svoboda, která nám chrání soukromí a naše úspory. Za prvé by stát nikdy neměl mít dohled nad každým naším nákupem a za druhé Evropská centrální banka se už chystá na záporné úroky, aby nás donutila více utrácet.

Všichni jsme hybridní hrozba

Centrum zřízené Ministerstvem vnitra podle Oldřicha Kužílka „opustilo striktně vymezenou oblast dezinformací a přivlastnilo si právo rozhodovat, co je správný názor, navíc na ideologickém základě“. Pokud se teď nepostavíme cenzuře tlačené pod záminkou „boje proti fake news“, brzy přijdeme o svobodu projevu a demokracii.

New York v zajetí politické korektnosti

Zdejší radnice si odhlasovala zákaz používání výrazu “ilegální migrant” ve všech městských zákonech, nařízeních a dokumentech. Místo toho se bude používat výraz “non-citizen” (neobčan, to zní až klausovsky), aby se zabránilo „jazykové dehumanizaci“.

Dekadentní společnost

Popisuje stagnaci, která už je tady – stále ještě bohatou společnost, která ale ztratila dynamiku a točí se v kruhu. Její instituce dál fungují, ale skřípavě, děje se v ní mnoho frenetického, ale výsledek bývá nicotný a absurdní.